Voor deze vacature als Internal Account Manager in de regio van Geel ben je een cruciale schakel tussen het bedrijf en de gewaardeerde klanten. Je bent verantwoordelijk voor het beheren en uitbreiden van de bestaande klantenportefeuille. Jouw focus ligt op het begrijpen van de behoeften van de klant en het bieden van op maat gemaakte oplossingen die hun doelen ondersteunen. Hieronder een greep uit je takenpakket;
Onderhouden en versterken van relaties met bestaande klanten door regelmatig contact
Maar ook regelmatig prospecteren bij potentiële klanten
Je adviseert en bezoekt klanten over de best mogelijke oplossing (je werkt vaak vanuit binnen)
Je maakt offertes, onderhandelt en volgt technische opdrachten op
Je springt bij met de betalingsopvolging
Daarnaast verleen je ook technische bijstand
Bedrijfsinformatie
Onze klant is een sterk groeiende KMO die gespecialiseerd is in hoogwaardige industriële afsluiters en snelkoppelingen in een (B2B) omgeving. Ze bieden oplossingen aan met een grondige technische kennis en waar klantenservice centraal staat.
Jouw profiel
Voor deze vacature als Internal Account Manager zoeken wij volgend profiel;
Sales zit in jouw bloed, je hebt uitstekende communicatie- en onderhandelingsvaardigheden
Je bent ondernemend, loyaal en stressbestendig
Je hebt al verkoopervaring in een technische (B2B) omgeving of je hebt een goede kennis van elektriciteit
Verder heb je een actieve houding en kan je zelfstandig werken, maar je bent ook een teamplayer
Je kan probleemoplossend werken
Je spreekt vlot Nederlands, Engels en Frans
Daarnaast ben je vertrouwd met MS Office, ERP- en CRM-software
Het commerciële voorstel uitwerken
Samen met de klant de voorwaarden van de verkoopovereenkomst of de prijsraming overeenkomen
De klantenwerving administratief opvolgen en het team informeren
Het plan voor klantenwerving ontwerpen en de klantbezoeken plannen
De bestelling (beschikbaarheid van producten, leveringstermijn, behandeling van klachten, ...) en de klanten (getrouwheidsacties, tevredenheidsenquêtes, aanmaningen, ...) opvolgen
Producten presenteren of demonstreren bij de klant en advies geven
Aanbod
Voor deze toffe vacature in een familiale omgeving met een tof team bieden wij het volgende aan;
Een stimulerende en dynamische werkomgeving met ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling
Een voltijdse job van 39 uur met flexibele werkuren
Bovenop de wettelijke verlofdagen nog 6 extra ADV-dagen
Een competitief salaris met extralegale voordelen zoals ecocheques, maaltijdcheques of een dagvergoeding, een gsm, een laptop, een bedrijfswagen en een groeps- en hospitalisatieverzekering
Een enthousiast team van professionals om mee samen te werken
Kans om een belangrijke rol te spelen in de groei en ontwikkeling van het bedrijf